چگونه استوری دیگران را باید استوری کرد
چندین نکته ی مهم برای استوری کردن استوری دیگران
مهارت های خود را تقویت کنید
همه ما داستان نویس متولد شده ایم - این کاری است که ما در تمام زندگی خود انجام داده ایم. اما قصه گویی توانایی است که با تمرین بهبود می یابد. اگر برای شروع یا ارتقاء سطح قصه گویی خود به کمک نیاز دارید ، یک نسخه از هرکسی که بهترین داستان را می برد توسط آنت سیمونز تهیه کنید. این کتاب شامل برخی از بایدها و نبایدها برای قصه گویی و تمریناتی است که به شما کمک می کند داستانهای خود را بسازید. برای الهام بخش ، مجموعه گسترده ای از گفتگوهای قصه گویی TED را نیز بررسی کنید.
شروع به جمع آوری داستان کنید
به عنوان یک صاحب مشاغل ، باید مجموعه ای از داستانها را در جعبه ابزار خود داشته باشید. اینها شامل داستانهایی در مورد اینکه شما به عنوان یک شخص یا رهبر هستید ، چه چیزی را نشان می دهید و ارزشهای شما چیست. شما به داستانهایی احتیاج دارید که بینش شما را زنده کند ، داستانهایی که هدف شما را روشن می کند و به مردم می گوید چرا شما کاری را که انجام می دهید انجام می دهید. علاوه بر این ، داستانهایی تهیه کنید که چیزی را آموزش می دهد ، مانند نحوه انجام مذاکرات یا درگیری ، یا نحوه انتقاد محترمانه.
مهمتر از همه ، شما به داستانی نیاز دارید که نام تجاری شما را در ذهن مشتریان و سایر ذینفعان قرار دهد. رابرت رز ، یکی از نویسندگان مدیریت بازاریابی محتوا: راهنمای دنیای واقعی برای ایجاد مشترکین مشتاق برای نام تجاری شما ، در مقاله خود ، "قصه گویی برند: 10 قدم برای شروع سفر قهرمان بازاریابی محتوا" ، یک فرآیند 10 مرحله ای را بیان می کند.
استاد Transmedia Storytelling
امروز ، مهم است که یک داستان ثابت را در چندین سیستم عامل رسانه ای بیان کنیم. این در حال حاضر به عنوان داستان سرایی transmedia نامیده می شود. این بدان معناست که داستان شما باید در فیس بوک ، توییتر ، Google+ و سایر بسترهای رسانه های اجتماعی و همچنین YouTube به اشتراک گذاشته شود. با این کار ، صدا و حضور خود را در هر کجا که مصرف کنندگان و رای دهندگان شما باشند تقویت می کنند. این نشان دهنده واقعیت مخاطبان شما و نحوه پردازش اطلاعات است.
همانطور که افراد پشت FBC Global ، یک آژانس ارتباطات بازاریابی ، آن را در ویدئوی خود ، Cinderella 2.0: Transmedia Storytelling ، بیان کردند: "برای ارتباط با نسل پیوند خورده ما ، که در ذهن و زندگی آنها حضور داریم ، ما به محتوای مایع قابل انطباق به ترتیب نیاز داریم. برای توزیع آن در تمام رسانه های موجود. " هر رسانه سطح متفاوتی از عمق را به داستان شما می افزاید ، هر قطعه داستان را تقویت می کند در حالی که به طور مداوم مکالمه را تغذیه می کند. ویدئوی FBC Global می گوید: "استراتژی های Transmedia یک پیوند احساسی قوی با مخاطب ایجاد می کند." "این سر و صدا در همه رسانه ها ایجاد می کند ... و یک مخاطب پایدار در اطراف نام تجاری شما ایجاد می کند." این روند مهم را نادیده نگیرید.
تبلیغات
راه حل محصول
پاداش انعطاف پذیر برای کسب و کار شما
در 2 دسته انتخابی که کسب و کار شما بیشترین هزینه را در هر ماه داشته است ، 4X امتیاز عضویت دریافت کنید. امتیاز 4X برای خریدهای ترکیبی 150،000 $ از این 2 دسته در هر سال صدق می کند. شرایط اعمال می شود
در اینجا یک مجموعه ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی رایگان برای شروع کار است. این شامل راهنمای اندازه گیری ROI کمپین های رسانه های اجتماعی ، نحوه فیلم برداری و بهترین شیوه ها است.
مطمئن شوید که داستان شما درست است
داستانهایی که بیشترین مشت را دارند داستانهای شخصی هستند. این داستانها حقیقت دارد وقتی داستانی می گویید ، با صدای خود صحبت کنید و اصطلاحات اصطلاحی و زبان متورم را رها کنید. از زبان محاوره ای استفاده کنید و از صمیم قلب صحبت کنید. وقتی صحبت هایی را می کنید که دان پینک آن را "حرفه ای" می نامد ، نمی توانید شنوندگان خود را درگیر کنید.
یک نکته در این زمینه این است که صفحه "درباره ما" را در وب سایت خود بررسی کنید. آیا داستان شما را روایت می کند؟ آیا حتی شبیه شما است؟ این مکان ایده آل برای شروع روایت داستان شما است. در اینجا چند نمونه از شرکت ها و افرادی وجود دارد که خلاصه "درباره ما" داستان قوی را بیان می کند: کارینا ، یک شرکت نرم افزاری بازاریابی ورودی. Canva ، یک پلت فرم طراحی گرافیکی رایگان ؛ نویسنده چارلز دویگ ؛ کارآفرین مارک کوبان ؛ لیزی ادواردز ، مشاور تصویر و کمد لباس ؛ و سرآشپز شیرینی و نویسنده کتاب آشپزی دیوید لبویتز.
از Storytellit استفاده کنید
دیو کرپن ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نرم افزاری بازاریابی رسانه های اجتماعی Likable Local ، Storytellit را ابداع کرد ، ابزاری رایگان که به شما کمک می کند محتوا را برای کسب و کار خود تنظیم کرده و داستان خود را بیان کنید. همه حساب های رسانه های اجتماعی شما را جمع می کند و به شما محتوا می دهد تا ارسال کنید. در اینجا پنج روش وجود دارد که می توانید از Storytellit برای تجارت خود استفاده کنید.
داستان خود را نخوانید - به آن بگویید
هرگز داستان خود را نخوانید هر زمانی را که برای تمرین قصه گویی خود صرف می کنید ، صرف کنید. اگر آن را بدون خواندن آن بگویید ، بی نقص نیست ، اما هیچ کس به دنبال کمال نیست. شنوندگان شما به دنبال نامزد شدن ، الهام گرفتن و سرگرمی هستند. مستقیماً با آنها صحبت کنید تا آنها را مجبور کنید تا در مورد آنچه شما باید بگویید بیشتر بشنوند.
داستانها توجه ما را به خود جلب می کنند و به ما انگیزه می دهند. آنها می توانند ذهنیت و نگرش را تغییر دهند. یک داستان معتبر و خوب می تواند شما را قابل اعتمادتر کند و دیگران را ترغیب کند که بخواهند با شما همکاری کنند. مهمتر از همه ، داستانها Velcro هستند که باعث می شوند پیام شما بچسبد. اجازه ندهید این سنت قدیمی از شما بگذرد. داستان شما چیست؟
- ۰۰/۰۷/۲۷