خرید فالوور . خرید لایک

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

اندازه و ابعاد ایده آل استوری اینستاگرام

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ | esmaeil ahmadi | ۰ نظر

استوری اینستاگرام چیست؟


استوری های اینستاگرام، کلیپ های کوتاه ۱۵ ثانیه ای هستند که تا ۲۴ ساعت برای فالوورها و بازدیدکنندگان پروفایل قابل مشاهده است. یک استوری اینستاگرام می تواند حاوی فیلم، عکس، استیکر، صدا، متن و افکت باشد.

ویدیوهای تا 60 ثانیه را می توان در IG Stories آپلود کرد، اما آنها به صورت چهار داستان مختلف با 15 ثانیه ارسال می شوند.

استوری اینستاگرام دارای محدودیت حجم فایل 30 مگابایت برای تصاویر و 4 گیگابایت برای ویدیوها است.

کاربران می توانند داستان های IG را در بالای فید اصلی پیدا کنند.

 

داستان های IG در بالای فید خانگی.

استوری‌های IG همچنین می‌توانند به‌عنوان «برترین‌ها» ذخیره شوند که برای همیشه در نمایه آپلودکننده اصلی قابل مشاهده هستند.

استوری های IG را می توان به عنوان هایلایت نیز ذخیره کرد.
منبع تصویر: Instagram.com
برندها می توانند از استوری های اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنند و علاقه خود را به طور ارگانیک جلب کنند. علاوه بر دسترسی به استوری های اینستاگرام، این پلتفرم از تبلیغات بومی نیز پشتیبانی می کند که به طور یکپارچه محتوای ارگانیک و پولی را با تجربه کاربر ترکیب می کند.

روزانه چند نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند؟


طبق یک فراخوان درآمد فیس بوک در سال 2019، بیش از 500 میلیون نفر روزانه از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. این داده ها همچنین نشان داد که 58 درصد از کاربران پس از کشف برندها از طریق Stories به آنها علاقه مند شدند.

تفاوت بین استوری اینستاگرام و حلقه ها چیست؟
هم استوری اینستاگرام و هم Reels از ویدئوها و تصاویر پشتیبانی می کنند، اما از نظر ویژگی ها تفاوت های زیادی با هم دارند. در حالی که مدت زمان ویدیوهای داستانی 15 ثانیه است، قرقره ها می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند.

در زیر سایر تمایز بین حلقه های اینستاگرام در مقابل استوری آورده شده است:

قابلیت کشف: استوری های اینستاگرام فقط برای کاربرانی قابل مشاهده است که اکانت شما را دنبال می کنند یا از آن بازدید می کنند. از سوی دیگر، قرقره ها می توانند توسط هر کسی از طریق منوی اختصاصی "قرقره ها" و ویژگی جستجو کشف شوند.
در دسترس بودن: داستان‌ها فقط 24 ساعت دوام می‌آورند، مگر اینکه به موارد برجسته تبدیل شوند. قرقره ها محدودیت زمانی ندارند و حتی می توانند در فید پروفایل اینستاگرام شما ذخیره شوند.
ویژگی‌های محتوا: استوری‌های اینستاگرام استیکرهای «سرگرم‌کننده» و تعاملی بیشتری مانند سؤالات، شمارش معکوس و اشاره‌ها ارائه می‌کنند. با این حال، Reels دارای ابزارهای پیشرفته تری برای ویرایش ویدیو مانند تراز، سرعت پخش و دوخت ویدیو است.

آیا آماده‌اید که جریان کاری محتوای خود و پست‌های خود را ارتقا دهید؟ همین امروز دستیار هوش مصنوعی مجهز به ChatGPT را امتحان کنید! 🤖

 

 

اندازه و ابعاد ایده آل استوری اینستاگرام چیست؟


ابعاد استوری اینستاگرام 1080×1920 پیکسل یا نسبت تصویر 9:16 است. این کاملاً متناسب با جهت عمودی اکثر تلفن های هوشمند مدرن است.

توجه داشته باشید که لازم نیست محتوای شما دقیقاً 1080×1920 پیکسل باشد. تا زمانی که نسبت تصویر 9:16 داشته باشد، اینستاگرام به طور خودکار محتوای شما را برای مطابقت کامل با این ابعاد مقیاس می کند.

در اینجا رزولوشن های دیگری با نسبت تصویر 9:16 آورده شده است:

720 پیکسل در 1280 پیکسل
1440 پیکسل در 2560 پیکسل
2160 پیکسل در 3840 پیکسل

 

پیشنهاد ویژه» حل مشکل بزرگ شدن استوری اینستاگرام

وضعیت آنلاین تلگرام، چگونه آخرین حضور در تلگرام را ببینیم؟

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۱۴ ب.ظ | esmaeil ahmadi | ۰ نظر

اگر Hidden سخت نیست، Last Seen را در تلگرام ببینید! با استفاده از یک ترفند جالب اگر می خواهید بدانید افرادی که نمایش وضعیت آنلاین تلگرام خود را بسته اند در حال حاضر آنلاین هستند یا خیر، تا پایان این مقاله با TECH AMAZE همراه باشید.

همانطور که می دانید تلگرام به کاربران اجازه می دهد تا وضعیت خود را به طور کامل مخفی کنند. قابلیت بستن Last Seen در منوی تنظیمات اپلیکیشن این پیام رسان موجود است. کاربران این بخش می توانند نمایش وضعیت خود را برای همه یا فقط افراد غریبه ببندند.

 

 

اگر فردی وضعیت خود را روی Nobody قرار دهد، به جای نشان دادن زمان دقیق آنلاین بودن، عبارت آخرین بازدید تلگرام در پروفایل او ظاهر می شود. به همین ترتیب مردم از جزئیات حضور آنلاین آن شخص مطلع نمی شوند.

 

شرایطی را در نظر بگیرید که در تلگرام برای شخصی که وضعیتش بسته است پیام می فرستید و پس از گذشت مدتی پیام شما ارسال نشده باقی می ماند. در این شرایط می توان گفت که یا شخص علاقه ای به بازکردن چت نداشته و یا در این مدت تلگرام خود را چک نکرده است.


در این قسمت، ایجاد یک چت مخفی را مورد بحث قرار خواهیم داد تا مشخص شود آیا فردی که در آخرین حالت مشاهده شده است، اخیرا آنلاین بوده است یا خیر.

برای این کار روی تصویر پروفایل فرد مورد نظر کلیک کنید تا وارد پروفایل فرد مورد نظر شوید. روی سه نقطه کلیک کنید تا گزینه های بیشتری به شما نمایش داده شود.


از بین گزینه ها، روی Start Secret Chat کلیک کنید. نحوه خاموش کردن اعلان‌های تلگرام را بررسی کنید؟

 

یک چت مخفی ایجاد کنید تا بدانید کسی در تلگرام آنلاین است یا خیر
این شما را به صفحه چت مخفی می برد. در پایین این صفحه، پیام "در انتظار ... برای آنلاین شدن ..." نمایش داده می شود. این پیام به معنای "در انتظار برای آنلاین شدن شخص مورد نظر" است.

اگر این پیام از ابتدا یا بعد از چند دقیقه برای شما نمایش داده نشد، شخص مورد نظر پیام شما را دریافت کرده است اما نمی خواهد آن را باز کند.

 

ایجاد کانال و ارسال پیام استیکر به دور زدن آخرین بار مشاهده شده اخیرا
برای اینکه متوجه شوید در تلگرام آنلاین هستید و متوجه شوید که شخص مورد نظر پیام ما را خوانده است، مراحل زیر را انجام دهید:

 

 

 

یک کانال خصوصی یا عمومی ایجاد کنید. نام کانال را به گونه ای انتخاب کنید که فرد مورد نظر شک نکند (مثلاً از نام پروفایل یا علائم کوتاه استفاده کنید) و پیام مورد نظر را به کانال ارسال کنید. به تعداد بازدید پیام که 1 می باشد دقت کنید.

ایجاد کانال و ارسال پیام استیکر به دور زدن آخرین بار مشاهده شده اخیرا


می توانید به جای ارسال متن در کانال از استیکر استفاده کنید تا منبع پیام را ناشناخته نگه دارید.

 

پیامی را که به کانال ارسال کردید برای شخص مورد نظر فوروارد کنید. اگر شخص مورد نظر پیام را بخواند و تیک کنار پیام به دو تیک تبدیل نشود. می توانید به تعداد بازدیدهای پیام در کانال توجه کنید که قبلا 1 بوده است. اگر این عدد از 1 به 2 تغییر کند، شخص مورد نظر پیام شما را خوانده است.

 

ایجاد کانال و ارسال پیام استیکر به دور زدن آخرین بار مشاهده شده اخیرا

آیا می دانید چگونه کانال تلگرام را رایگان تبلیغ کنید و ممبر رایگان دریافت کنید؟

اطلاع از آخرین بازدید در تلگرام با ارسال پیام صوتی
در تلگرام، زمانی که برای شخصی پیام صوتی ارسال می کنید تا زمانی که فرد پیام صوتی شما را نخواند، یک نقطه در کنار تایمر پیام وجود دارد. وقتی طرف مقابل به این پیام صوتی گوش می دهد، این نقطه از بین می رود و متوجه می شوید که او آنلاین است و چت شما را باز کرده و پیام ها را خوانده است.

اطلاع از آخرین بازدید در تلگرام با ارسال پیام صوتی


ویژگی وضعیت آنلاین تلگرام چیست و چرا مهم است؟


ویژگی وضعیت آنلاین تلگرام قابلیتی است که نشان می دهد شما یا مخاطبینتان چه زمانی آنلاین هستید یا آخرین بار در برنامه دیده شده اید. به صورت یک نقطه سبز کوچک در کنار عکس پروفایل یا نام کاربر ظاهر می شود. اگر کاربر آنلاین نباشد، زمانی را نشان می دهد که آخرین بار در برنامه دیده شده است.

ویژگی وضعیت آنلاین بودن تلگرام مهم است زیرا به شما امکان می دهد از زمان دسترسی مخاطبین برای چت مطلع شوید. همچنین می توانید ببینید که آیا آنها پیام های شما را خوانده اند یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تا ارتباط موثرتری داشته باشید و از سوء تفاهم جلوگیری کنید.

چگونه وضعیت آنلاین تماس تلگرام خود را ببینیم؟


برای استفاده از ویژگی وضعیت آنلاین بودن تلگرام برای مشاهده اینکه چه زمانی مخاطبین شما آنلاین هستند یا آخرین بار دیده شده اند، می توانید به سادگی برنامه را باز کرده و نگاه کنید

در لیست چت ها یا مخاطبین شما. یک نقطه سبز رنگ در کنار کاربرانی که آنلاین هستند یا یک مهر زمانی در کنار کاربرانی که آفلاین هستند مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید روی عکس یا نام پروفایل کاربر ضربه بزنید تا جزئیات بیشتری در مورد وضعیت آنلاین بودن کاربر مشاهده کنید.


به عنوان مثال، اگر می خواهید وضعیت آنلاین تلگرام دوست خود جان را بررسی کنید، می توانید برنامه را باز کنید و نام او را در چت ها یا لیست مخاطبین خود جستجو کنید. اگر در کنار نام او یک نقطه سبز دیدید، به این معنی است که او آنلاین است. اگر مهر زمانی مانند "آخرین بازدید 2 ساعت پیش" را مشاهده کردید، به این معنی است که او آخرین بار 2 ساعت پیش در برنامه دیده شده است. اگر روی نام او ضربه بزنید، اطلاعات بیشتری مانند "آخرین بازدید اخیر" یا "آخرین حضور در یک هفته" را مشاهده خواهید کرد.

نحوه ایجاد یک افزونه وردپرس (راهنمای مبتدیان)

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳ ق.ظ | esmaeil ahmadi | ۰ نظر

یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس، منبع باز بودن آن است. بیش از 50000 افزونه برای این سیستم مدیریت محتوا (CMS) که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، توسعه یافته است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که چگونه افزونه وردپرس خود را ایجاد کنید.

خوشبختانه وردپرس این فرآیند را آسان می کند. مقداری دانش کدنویسی مورد نیاز خواهد بود، اما یادگیری نحوه ایجاد یک پلاگین اولیه برای وب سایت خود خیلی سخت نیست. این، در میان چیزهای دیگر، به شما امکان می دهد تا عملکرد بیشتری به محتوای خود اضافه کنید.

در این مقاله، ما نگاهی دقیق‌تر به پلاگین‌های وردپرس و اینکه چرا ممکن است بخواهید آن را ایجاد کنید، خواهیم داشت. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اولین پلاگین خود را توسعه دهید. بیا شروع کنیم!


محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید
در وبلاگ ما مشترک شوید و محتوای عالی را درست مانند این دریافت کنید که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید *
ثبت نام کن!
مقدمه ای بر افزونه های وردپرس
وردپرس قدرت بیش از یک سوم از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را دارد. این معادل حدود نیم میلیارد سایت مختلف است!

عامل اصلی موفقیت وردپرس، منبع باز بودن آن است. این بدان معناست که کد منبع نرم‌افزار اصلی، افزونه‌ها و مضامین آن برای هر کسی در دسترس است تا بتواند با آن کار کند و آن‌طور که می‌خواهد اصلاح کند.

افزونه های وردپرس بسته هایی از کد هستند که عملکرد سایت شما را افزایش می دهند. اینها توسط توسعه دهندگان مختلف در سراسر جهان ایجاد شده اند و برای اهداف مختلفی طراحی شده اند.

به عنوان مثال، پلاگین هایی برای اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، فرم های ثبت نام در خبرنامه، پنجره های بازشو، تبدیل وردپرس به یک سایت تجارت الکترونیک کامل و موارد دیگر پیدا خواهید کرد:

فهرست پلاگین وردپرس


اکوسیستم پلاگین وردپرس به افرادی که دانش کدنویسی ندارند این امکان را می دهد تا وب سایت های قدرتمندی را ایجاد و سفارشی کنند. علاوه بر این، فرصت های تقریبا بی حد و حصری را برای توسعه دهندگان و وب مسترها به طور یکسان ارائه می دهد.

چرا یک پلاگین وردپرس ایجاد کنیم؟


وردپرس یکی از بزرگترین بازارها برای توسعه دهندگان است. این بدان معناست که منابع زیادی برای کمک به توسعه افزونه‌ها برای CMS پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این، پتانسیل درآمد برای افزونه های وردپرس نیز بسیار بالا است. در حالی که کمبود رقابت وجود ندارد، اگر راه حل جدید یا بهتری برای یک مشکل رایج دارید، می توانید به سرعت افزونه مورد استفاده خود را در هزاران سایت پیدا کنید. در واقع، بیشتر افزونه‌هایی که برای دانلود در دسترس هستند، در ابتدا برای کمک به حل یک مشکل توسعه داده شدند.

جادوی وردپرس این است که می توانید راه حلی برای سایت خود ایجاد کنید – لازم نیست آن را در بازار افزونه ها به اشتراک بگذارید. با این حال، بسیاری از توسعه‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که افزونه‌های خود را در دسترس سایر کاربران قرار دهند تا به آن‌ها در حل مشکلات مشابهی که ممکن است آنها را آزار می‌دهد کمک کنند.

در نهایت، وردپرس یک پلت فرم عالی برای یادگیری نحوه کدنویسی است. از آنجایی که 19 سال است که وجود دارد، منابع و اسناد زیادی برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهد. علاوه بر این، یک پایگاه کاربری عظیم دارد که می تواند به شما کمک کند در صورت استقبال گسترده از افزونه، به عنوان یک توسعه دهنده در معرض دید قرار بگیرید.

نحوه ایجاد افزونه وردپرس 

برای پلاگین نویسی وردپرس مراحل زیر را طی کنید:


در حالی که پلاگین های مختلف به مقادیر متفاوتی از کدنویسی و دانش نیاز دارند، همه آنها روند توسعه یکسانی را دنبال می کنند. بیایید نحوه ایجاد یک افزونه وردپرس را در شش مرحله بررسی کنیم.

مرحله 1: تحقیق و برنامه ریزی انجام دهید
هزاران ابزار در فهرست پلاگین وردپرس وجود دارد. بنابراین، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که تحقیقاتی را انجام دهید تا ببینید آیا ایده شما از قبل وجود دارد یا خیر.

با این حال، حتی اگر چنین شود، باز هم می توانید برنامه خود را پیش ببرید. ممکن است بخواهید افزونه های مشابه را کاوش کنید و دریابید که چگونه ممکن است بتوانید آنها را بهبود ببخشید. از طرف دیگر، می توانید آنچه را که در حال حاضر در دسترس است با چیزی مانند نوع پست سفارشی خود و ویژگی های اضافی تکمیل کنید.

همچنین ممکن است بخواهید وضعیت افزونه های موجود را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر افزونه ای مدتی است به روز نشده است، یا با آخرین نسخه وردپرس سازگار نیست، ممکن است فرصتی برای استفاده از آن یا ارائه راه حل بهتر وجود داشته باشد:

نمونه پلاگین رها شده
همچنین می‌توانید به تعداد نصب‌های فعال نگاه کنید تا ببینید آیا بازار بزرگی برای نوع افزونه‌ای که در نظر دارید وجود دارد یا خیر. همچنین ایده خوبی است که افزونه را در سایت خود آزمایش کنید تا ببینید چه کاری به خوبی انجام می دهد و چه کاری می تواند بهتر انجام شود.

همچنین باید به نحوه بازاریابی افزونه خود توجه کنید. به عنوان مثال، برخی از توسعه دهندگان یک وب سایت اختصاصی برای محصولات خود ایجاد می کنند. اگر قصد کسب درآمد از افزونه خود را دارید، باید به گزینه های قیمت گذاری و اشتراک فکر کنید.

در نهایت، شما می خواهید استانداردهای کدنویسی وردپرس را مطالعه کنید. اگر قصد دارید افزونه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، این امر به ویژه مهم است. این استانداردهای کدنویسی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و بهترین روش‌ها هستند که توسعه‌دهندگان باید هنگام ایجاد تم و افزونه‌ها برای وردپرس به آن‌ها پایبند باشند.


مطالب مرتبط: آیا می خواهید وردپرس را یاد بگیرید؟ با این منابع شروع کنید
مرحله 2: یک محیط تست تنظیم کنید
مرحله بعدی راه اندازی یک محیط تست است. به عنوان یک مبتدی، 

احتمالاً در این راه چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و نمی خواهید در یک سایت فعال آزمایش کنید. یک محیط محلی یا سایت استیجینگ به شما این امکان را می دهد که افزونه خود را به صورت خصوصی در حین کار بر روی آن آزمایش کنید.

می توانید از Local برای ایجاد یک سایت وردپرس در رایانه خود استفاده کنید:

صفحه اصلی محلی
همچنین می توانید یک محیط صحنه سازی آنلاین ایجاد کنید. با DreamHost می توانید از سایت موجود خود یک کپی تهیه کنید. به این ترتیب، می توانید افزونه خود را بدون شکستن سایت یا وقفه در بازدیدکنندگان خود تست کنید.

مرحله 3: فایل پلاگین را ایجاد کنید
هنگامی که محیط استیجینگ خود را راه اندازی کردید، نوبت به ایجاد افزونه می رسد. اولین قدم این است که یک پوشه برای آن در فهرست سایت خود ایجاد کنید.

شما می توانید از یک کلاینت پروتکل انتقال فایل امن (SFTP) مانند FileZilla برای دسترسی به فایل ها و پوشه های سایت خود استفاده کنید:

صفحه اصلی FileZilla
اگر اولین باری است که از FileZilla استفاده می کنید، باید اطلاعات کاربری خود را وارد کنید، از جمله نام کاربری و رمز عبور. می توانید این اطلاعات را از حساب هاست خود دریافت کنید.

هنگامی که به فهرست سایت خود وصل شدید، به wp-content/plugins بروید و یک پوشه جدید برای افزونه خود ایجاد کنید:

نمونه فهرست پلاگین جدید
در مرحله بعد، باید یک فایل PHP برای اضافه کردن به این پوشه ایجاد کنید. برای انجام این کار، ویرایشگر متن دلخواه خود را باز کنید و اطلاعات زیر را وارد کنید:

البته، باید اطلاعات بالا را تغییر دهید تا با جزئیات شما مطابقت داشته باشد. وقتی آماده شدید، می توانید فایل خود را ذخیره کنید. فراموش نکنید که از پسوند فایل php (به عنوان مثال my-first-plugin.php) استفاده کنید.

سپس، شما باید این فایل را در پوشه افزونه ای که قبلا ایجاد کرده اید آپلود کنید. پس از انجام این کار، به داشبورد وردپرس سایت آزمایشی خود بروید و به صفحه افزونه ها بروید. در اینجا، باید بتوانید افزونه جدید خود را ببینید.

نمونه پلاگین تست
اگر بخواهید آن را فعال کنید، این افزونه هنوز کاری انجام نمی دهد. با این حال، وردپرس از این مرحله به بعد آن را به عنوان یک افزونه کاربردی می شناسد.